26 Ocak 2020 Pazar

Sakallı ipten pratik perde yapılışı anlatımlı. Evde yap.

Perdenin kullanılacağı pencerenin ölçüsü alınır. Benim yaptığım 90 cm. lik bir perde olacak.
Alınan ölçü kadar sakallı iple zincir çekilir. Ben 3 numara tığ kullandım.

Çektiğim zincire kutucuklar yaptım. 3 zincir çekip 3 lü trabzanlar halinde sıra sonuna kadar ördüm.


4 sıra olunca bitirdim. Atkı saçağı takar gibi her kutucuğa sakallı ipten taktım.
Keserken kirpi yünün döküntüsü çok oluyor. Mutfakta halıyı kaldırıp, yerde kestim. Kalebodurları da ölçü yaptım. Daha kolay oldu. 3 kirpi yünden sonra, Alize'nin dut ipinden almıştım, 1 sıra da ondan taktım kirpi iplerin arasına.

Perdeyi taktıktan sonra oturup uzun olan ipleri düz bir şekilde kesmeye çalıştım.




Perdemizin son hali.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder